Kiút a fogyókúrák útvesztőjéből, vagy valami másból!

Azt érzed, hogy valami nem oké körülötted, rajtad vagy sokkal inkább az életedben és legfőképpen benned? Fogyni kellene, mert… miért is?

Az utcán és a tévében a reklámokban, filmekben, újságokban, de lassan már az iskolai könyvekben is általában fiatal, karcsú csinos nőkkel találkozunk. A közösségi médiában (facebook és társai) is mindenki a legjobb, legboldogabb képeit posztolja ki, mintha minden rendben lenne. Közben pedig tényleg ez a valóság?

Mindezekkel azt akarja sugallni a Világ, hogy egy NŐ csak akkor lehet BOLDOG ha fiatal, CSINOS és körülötte az életében “minden” TÖKÉLETES? Csak az élet minden területén sikeres nőknek lehet karcsú alakjuk?

Napi szinten több 100 ilyen jellegű ingerrel találkozol, így nem csoda ha egyre jobban túlsúlyosnak érzed magadat, ezáltal pedig egyre kilátástalannak látod helyzeted. Szinte már másról se szól az emberek élete csak a fogyókúráról! A legtutibb fogyókúrás tippek után kutatva, figyelmüket elterelik az élet igazán fontos és lényeges dolgairól. Ha nem éppen fogyókúrák körül forognak a gondolataik akkor a “mit egyek”, “mit főzzek” azaz az ételek körül, melyet az élet nehézségeire egy gyorsabb, egyszerűbb, “egészségesebb” enyhülést hozó megoldásnak látják a dohányzással vagy az alkohollal szemben.

Az élet kihívásait tényleg a felesleges étkezés és a fogyókúrák között jo-jozásal kellene megoldani? Nincs más lehetőség mint minduntalan menekülni a lehetőségek felkutatása és megvalósítása helyett?

Hogyan fogyjunk le végleg?

Bebizonyosodott, hogy a tartós fogyás NEM egyetlen döntés eredménye lesz, hanem döntéseknek a sorozata. Viszont egyetlen döntés indítja el: A döntés, hogy SZABADON hozok döntéseket!

Gondolom Te is gyakran álltál már értetlenül valamely fogyókúrás módszer kudarca előtt. “Már megint elrontottam”, “Nekem ehhez nincs akaraterőm”, “Csak több kitartásra lenne szükségem”, “Ez a termék, módszer, diéta se ér semmit, megint átcsesztek” – ilyen és ehhez hasonló gondolatok kavarognak a fejedben?!

A végleges fogyás, mely az ideális állapotba való visszatérésen keresztül történik meg, egy összetettebb szabad döntéseknek a folyamat, minthogy kevesebbet eszel, vagy többet mozogsz, vagy valami anyagcsere segítő terméket fogyasztasz, esetleg ezeket kombinálva használod a sikerben reménykedve.

A testedet nem lehet sürgetni, így a személyiséged, gondolataid, érzéseid se tudnak határidőre olyanná válni, ami szükséges a kiegyensúlyozott, ideális állapotodhoz, melyben a fogyásod végleges és garantált lehet.

Akaraterővel (nem)fog sikerülni

Akaraterővel megoldani a fogyást, vagy bármi mást csak ideig óráig működik. Az akaraterő nem végtelen, előbb utóbb elfárad, lemerül mint egy izomzat. Ha akaraterőből csinál valamit az ember, akkor közben nem vesz, vagy nem akar tudomást venni a megoldandó feladatról, melyet a túlsúly jelez számára. Az akaraterőt mint egy izomzat edzeni kell, ugyanúgy mint a gondolatainkat és érzéseinket!

Néha akaraterővel szándékosan elnyomják az emberek magunkban azt, ami igazán foglalkoztatja Őket, azt, ami igazán fáj, amire igazán szükségük lenne, és közben a “legkönnyebbnek” tűnő lehetőséget és megoldást választják: kizárólag csak a testsúlyukra és az aktuális fogyókúrára koncentrálnak.  Az emberek a túlzott étkezést és a fogyókúrát, mint menekülő utat választják mintsem szembenézzenek a valódi megoldandó, a túlsúlyt kiválót körülményekkel. 

Ha akaraterővel lefogysz és eközben elnyomod az igazi problémád feltárását és annak megoldását, melyet a túlsúlyod jelez számodra, akkor a tested további betegségek formájában adja majd tudtodra, hogy rossz úton jársz!

Fogyókúráid eddig azért voltak eredménytelenek, mert figyelmen kívül hagytad, hogy az elhatározáson, az akaraterőn és a cselekvésen kívül (fogyni akarok ezért kevesebbet eszek és többet mozgok) érzelmi, gondolkodásbeli folyamatokaton is keresztül kell menned és akaraterő helyett vissza kell térned a belső éned hajtó erejéhez ahonnan folyamatosan SZABAD döntéseket tudsz hozni!

Hazatérve Önmagadhoz!

Életed pillanatnyi megváltoztatásának egy jó eszköze lehet egy diétás, egy fogyókúrás módszer, egy mozgásprogram követése, vagy valamilyen fogyást segítő termék alkalmazása, de a tartós változásokhoz magadban kell keresni a megoldást, melyhez segítségedre lehet a következő 12 pont:

  1. Térképezd fel és nézz szembe életed nehézségeivel és örömeivel. Fogadd el Önmagad és azt ahová eddig eljutottál. Határozd el, hogy tanulva hibáidból jobbá szeretnéd tenni a jövődet a jeleneden keresztül.
  2. Csak akkor és csak annyit egyél, amennyire a testednek szüksége van. – ne egyél akkor, ha nem vagy éhes, mert az érzéseidet és gondolataidat nem étellel kell “táplálni”.
  3. Szeresd meg a mozgást, váljon a mindennapjaid részévé, védelmezd testi környezeted.
  4. Alakíts ki alvásbarát környezetet a tested pihentetésére.
  5. Pozitív gondolkodással, lehetőségek keresésével tápláld az elméd, fejleszd és védd mentális környezeted.
  6. Mérd fel szokásaidat, tudatosan alakíts ki új mini egészséges szokásokat, változtasd meg legalább egy ártó kulcsszokásodat.
  7. A mindennapokban aktív és passzív cselekvésekkel pihentesd lelked és elméd: lassulj le, csökkentsd a zavaró zajokat, légy minél többet tudatosan a jelenben, keresd a természethez és belső énedhez való kapcsolódást.
  8. Rugalmas érzelmek kialakításával kezeld a múlt sérelmeit, a traumákat és a stresszes élethelyzeteket.
  9. Emberi kapcsolataidon keresztül alakíts ki érzelmeidet tápláló, biztonságos, támogató környezet, és védelmezd azt. Keress egy támogató közösséget, egy mentort, tapasztalataiddal segíts másoknak.
  10. Tényleges szükségleteidet és várható következményeit térképezd fel, alakítsd át célokká, készíts hozzá megvalósítási tervet, és oszd meg másokkal.
  11. Fektesd le életed keretrendszerét, szabályait, “szankcióit”.
  12. Szerezd vissza az irányítást az életed felett, ezért napi szinten kapcsolódj a belső hajtóerődhöz, mely szabad döntéseid révén utat mutat, motivál, feltölt.

Kérdésed van?

Itt megtalálsz:

zoltan@homing.hu

Kérlek küldj sms-t és visszahívlak: +36 20 619 9877

Facebook hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük